Thursday 7 February 2013

iv1: intro

What a lovely surprise to finally discover how unlonely being alone can be.
—Ellen Burstyn

M-am apucat de o carte, un fel de "An Introvert's Guide to the Galaxy", unde am dat de citatul acesta. Şi are dreptate, chiar a fost un moment bun în viaţă cel în care am învăţat că a fi singur nu înseamnă singurătate. Nu ar strica nimănui să treacă prin el, chiar dacă este sau nu o persoană care prosperă în singurătate.

În general în societate atitudinea şi caracteristicile extrovertite sunt văzute pozitiv, rămînînd ca solitudinea să fie privită ca fratele mai mic, indezirabilul - sau cum se exprimă autoarea:
When extroversion is taken for granted as the natural outcome of healthy development, introversion can’t help but become the “dreaded other.”
Un mic exemplu fiind cel din cunoscuta carte a sociopsihologului Dr. David Myers "The Pursuit of Happiness", care susţine că fericirea se poate rezuma la a poseda trei caracteristici: încredere în sine, optimism şi extraversiune. Susţine asta bazîndu-se pe studii care "dovedesc" că exrtavertiţii sunt mai fericiţi. Aceste studii cer participanţilor să evalueze propoziţii cum ar fi "Mă simt bine alături de alţii" sau "Sunt o companie plăcută". Asta în timp ce introvertiţii nici nu descriu fericirea în asemenea termeni. Pentru aceştia evaluarea unor fraze ca "Mă cunosc", "Mă simt bine în propria piele" sau "Sunt liber să-mi urmez propria cale" reprezintă indicatori mult mai potriviţi în a evalua fericirea şi mulţumirea personală. Doar că asemenea fraze nu intervin într-un studiu clasic.

No comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.