Monday 29 October 2012

Dreptunghic

Când şi cine dracu' o venit cu ideea că pentru telefoane, tablete şi chiar DESKTOP-uri noi vrem (vom vrea în viitor) să avem dreptunghiuri funcţionale în locul unei icoane?
Eu încă nu am văzut niciun Android care să aibă vreunul dintre cele 5-6 ecrane plin cu widget-uri, de exemplu (widget-ul e chiar mai avansat decât un dreptunghi colorat pe care scrie "Mail" sau "Messages".)
 
Windows-ul văd că bagă tare în direcţia asta, dar ce mă miră e că ei aleg în locul unei icoane mici şi drăguţe să pună megadreptunghiul care "poate" are un icon în centru. Într-o lume în care criticii Apple urlă că iOS-ul, un SO de succes, nu e funcţional pentru că pe display-ul unei tablete de 10" (sau cât are iPad-ul) se pierde degeaba spaţiu fiind acelaşi număr de icoane pe linie, 4, ca şi la un display de 3.5" (iPhone/iPod). [poză]

Revenind la Windows, halal customizare - uite, te las pe tine să alegi CARE vor fi cele 8 pătrate de pe ecranul telefonului. Nici măcar nu sunt sigur că te lasă să le schimbi pe toate 8. 

În trecut rezoluţiile PC-ului erau de 640x480, 1024x768 şi încăpeau pe desktop câteva icoane, acolo. Care erau MARI (şi urâte) şi pentru un monitor de 14-15". Între timp rezoluţiile merg spre 1920-2600 pixeli lăţime şi icoanele suportate de Windows au variante în X mărimi - variante aspectuoase. Şi totuşi mărimea fizică de pe monitoare s-a diminuat, ajungând eu de exemplu să-mi pun probleme că "with great monitor comes great responsibility" pentru taică-meu. Adică el trecând de la un monitor mic la unul mare se trezeşte uitându-se cu ochelari la nişte icoane care dacă înainte aveau 2-3 cm acum au 1.5. Şi totuşi nu s-a plâns, pentru că se văd bine.

Dar poate pentru un utilizator prost sistemul nou cu dreptunghiuri e mai bun; mai puţine şanse de a-l strica. Dar de ce să nu ai tu de ales? Cu puţin tweaking iţi poţi dface telefonul să arate ca unul dintre cele de mai jos (tweaking + unele dintre poze sunt chiar aplicaţii; de ex. linia 2 coloana 1 l-am instalat-configurat la mine într-o oră)


Dacă îmi voi schimba vreodată părerea legată de dreptunghiuri (şi nu ştiu ce să zic. Un Windows e util la casa omului şi aş încerca şi eu 8-ul) voi reveni să-mi admit lipsa de viziune mai jos. Până atunci - lasă-mă nene să-mi văd eu de desktop-ul meu, să mut şi să învârt ce vreau pe acolo.

No comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.