Monday 11 October 2010

Because when the smack begins to flow ~ I really don't care anymore

(Lou Reed)

~draft
Uneori mă trezesc revoltat. Într-un fel mă deranjează "sex bias"-ul... De ce eu ca bărbat văd femeile diferit şi sunt incapabil de a trata toate persoanele la fel? De ce suntem iremediabil atraşi de sexul opus şi nu şi de cel propriu? Ca să se înţeleagă ce spun ar trebui să dezvolt şi nu sunt dispus să fac asta acum.

Dragostea. 
Utilitarismul, tendinţa de a evalua lucrurile prin prisma utilităţii aduse mi-a părut o idee bună primele 30 de secunde în care am auzit prezentat conceptul (de către Colin McGinn, un american). Apoi mi-am dat seama că acesta presupune multe lucruri care îmi par absurde.
Doar că în istorie mulţi au studiat utilitarismul şi s-au declarat adepţi al lui. Prin vocea lor cred că ar putea fi argumentat că din moment ce dragostea oferă puţine cazuri de happy-end şi aduce infinit mai multă suferinţă în lume... poate ar trebui abandonată. Ca şi concept. (La fel cum pentru noi românii ar trebui abandonată noţiunea de fotbal la nivel de naţională...)

Să nu mai considerăm dragostea şi tot ceea ce presupune ea o opţiune, o variantă, o alternativă.

Utilitarismul... 
E amuzant să te gândeşti la mai multe lucruri radicale cum ar fi propunerea mea absurdă şi. uimitor să simţi că atâtea gânduri pot fi pur şi simplu invalidate - la ce? La vederea persoanei iubite.
Care în cazul de faţă e o fată.

No comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.