Monday 23 March 2009

12. Death Is a Star

23 martie Anul Domnului Cuiva 2009.

Dragă blogule,

Iac-acuş se-mplineşte anu de cînd te-am văduvit de umanitate.
Nu[,] îmi pare rău.

Cu drag, M.

Am luat ochii lui Homer şi i-am ascuns sub zăpadă
Să nu mă mai vadă.
Fiindcă lumina lor mă deochea
Şi mă făcea să am dureri de stea.
(Spiridon Popescu, Poem)

Citeam pe undeva o definiţie: "Din punct de vedere psihologic, ((hapciu!)) este un emotiv, în sensul caracterologic al cuvîntului. Asta înseamnă că evenimente care pot părea lipsite de importanţă sau fără interes pentru cei mai mulţi dintre oameni, lui îi provoacă o tulburare subiectivă profundă. Probabil, ((hapciu!)) resimte mai puternic decît ceilalţi oameni povara lumii, de unde o sensibilitate extremă faţă de tot ceea ce ţine de justiţie, la cei mai mulţi dintre gînditorii ((gesundheit!)) şi în special la ((multumesc!)). El vibrează şi se revoltă uşor. Totuşi, în pofida drapelului negru şi al unei anumite melancolii(*) impregnate de romantism, ((hapciu!)) au privit mereu natura umană cu o încredere de fiecare dată înnoită, fără să se lase descurajaţi de către o putere ubicuă şi proteiformă.

(*) Ils ont un drapeau noir
En berne pour l'Espoir
Et la mélancolie
Pour traîner dans le vie
(Léo Ferré) "

Aş vrea să mă întîlnesc şi să mă întreb ce mai faci, bă?
--
Şi pînă la urmă explicaţia e simplă. Totul te seacă. Nu ţii lumea pe umeri dar te sălbăticeşti gîndindu-te la probleme. Destul cît să nu ai timp să te auzi pe tine. Poate că nu am mai stat de mult timp de veghe la ora 4, poate-poate mă întâlnesc...

1 comment:

  1. Sa comentez... sa nu comentez...:P

    Well, omg, ma regasesc complet in definitia de mai sus.:D Is there a cure for such a thing?:-s

    Si la multi ani draga blogule...:P

    ReplyDelete

Note: only a member of this blog may post a comment.